Home / Aktualności / Nadchodzi Basilica

Nadchodzi Basilica

pic792012W drugiej połowie października nakładem wydawnictwa REBEL.pl ukaże się debiutancka gra Łukasza Pogody pod tytułem Basilica. Gra przedstawia pojedynek dwóch średniowiecznych mistrzów budowlanych, którzy mają za zadanie wspólnie wznieść średniowieczną katedrę, zarówno razem planując jej układ, jak i kierując pracami na placu budowy.

Plan powstaje poprzez układanie na stole żetonów, przedstawiających różniące się od siebie wystrojem i architekturą części katedry. Następnie gracze rozmieszczają na nich piony – zespoły budowniczych: majstrów, kamieniarzy i cieśli, którzy będą realizować projekt.

Gracze dążą do tego, by równocześnie osiągnąć dwa cele: Po pierwsze, aby żetony katedry tworzyły jak największe obszary w jednym stylu, czyli kolorze, a po drugie, aby posiadać w każdym z takich obszarów więcej pionów od przeciwnika.

Upływ czasu symbolizuje specjalny pion króla poruszany wzdłuż toru punktacji. Co kilka posunięć król napotyka jedno z pól oznaczających wizytę władcy. W czasie królewskiej wizyty dokonuje się oceny postępu prac i przyznaje graczom punkty zwycięstwa. Każdy uczestnik otrzymuje punkty stosownie do rozmiaru i liczby kontrolowanych obszarów. Im większe i liczniejsze są obszary znajdujące się pod kontrolą gracza, tym większa nagroda. Ten, kto do końca gry uzbiera najwięcej punktów, zwycięży.

Basilica jest grą dla 2 uczestników w wieku od lat 10. Jedna partia zajmuje około 45 minut.

O grze możecie także poczytać w serwisie BoardGameGeek a poniżej zamieszczamy przykładowe ilustracje żetonów.

Basilica Scaffolding tile preview

Basilica Tiles preview 2 Basilica Tiles preview 1


 

Facebook Comments

13 komentarzy

  1. Avatar

    Grałem na spotkaniach testowych w Monsoon Cafe. Bardzo fajna dwuosobówka z ciekawym mechanizmem kafelkowym (nie widziałem takiego w innych grach). Sporo interakcji i kombinowania. Kupuję 🙂

  2. Avatar

    Kafelek rusztowania zajefajny :)) generalnie grafiki trochę kojarzące się z kreską w Salamance, a to dobrze. grom kafelkowym mówimy zdecydowane TAK 🙂

  3. Avatar

    Trochę mi nie grają te grafiki z okładką, które jest prezentowana w BGG, czy to po prostu na razie propozycja?

    Tak czy inaczej zapowiada się ciekawie i może w końcu przekonam się do kafelkowych gier.

    • Avatar

      Kafelki są elementami jednej budowli – katedry, dlatego nie przedstawiają one żadnych konkretnych miejsc czy scenek. Kluczową rolę odgrywa ich kolor. Żetony są nieduże, tylko na ekranie się wydają strasznie wielkie, tak naprawdę będą mniej więcej takie, jak w Carcassonne. W tym rozmiarze wyglądają doskonale.

  4. Avatar

    No freszcie. Gratulacje!

  5. Avatar

    Kafelki świetnie wyglądają i dobrze się prezentują. Gra zapowiada się ciekawie. Czekam z niecierpliwością na nowe informacje i kolejne zdjęcia finalnego produktu i może więcej informacji na bgg.

  6. Avatar

    No w końcu 😉 Stalker – gratulacje! Grałem w kilka wersji Basilici, nie wiem która będzie wydana 🙂 ale dobrze że będzie, bo to miła 2 osobowa gra.
    Grafika na okładkę – rewelacyjna!

  7. Avatar
    Bloody Baron

    szkoda tylko, że temat tak strasznie mocno oklepany… ile można mieć gier o budowaniu miast/zamków/katedr.

  8. Avatar

    @Bloody Baron… można mieć i 10.000 takich gier pod warunkiem, że każda następna będzie w jakiś sposób inna (nawet nie lepsza) od poprzednich, będzie dawała nieco odmienne wrażenia z rozgrywki i będą chętni na jej zakup :).
    A mniej ogólnie… Twoje poszukiwanie oryginalności Bloody Baron wynika z tego, że planszówki to niszowe hobby i WYDAJE CI SIĘ, że ogarniasz wszystkie wydane tytuły. Jakby rocznie nowych planszówek wychodziło tyle, co nowych książek, czyli KILKASET TYSIĘCY NOWYCH TYTUŁÓW ROCZNIE, to nawet nie próbowałbyś narzekać, że coś już było :). Po prostu kupowałbyś i grał w to co Ci się podoba :). I tak trzeba robić nie patrząc, czy coś już było czy nie :).

  9. Avatar
    Bloody Baron

    Konev, nic mi się nie wydaje: wydawanych nowych tytułów planszówkowych nawet nie próbuję ogarniać w całości – przecież też ich trochę jest. Zwyczajnie i po prostu lubię sobie odmieniać i różnicować tematykę. Podobnie osoby, z którymi gram.

    A to, że temat jest mocno eksploatowany, to jest fakt, a nie narzekanie czy zarzut w stosunku do gry. Fakt tym bardziej rzucający się w oczy, że istnieje nawet gra “The Pillars of the Earth: Builders Duel”, w której dwóch graczy buduje katedrę 🙂

  10. Avatar

    No i co z tego, że jest mocno eksploatowany? Przecież nikt Ci nie karze mieć wszystkich gier o budowaniu katedry :). Możesz sobie mieć jedną, ale dzięki temu, że jest kilka gier na dany temat to MOŻESZ SOBIE WYBRAĆ czy chcesz mieć Filary Ziemi, czy Basilicę, czy też obie, bo masz fioła na punkcie budowania katedr ;).

    Rozumiem, że może być tylko jedna gra o rozwoju cywilizacji, II wojnie światowej, wyścigach konnych itd.? I do tego kto pierwszy wykorzysta temat ten lepszy, bo inni już go nie powinni eksploatować? Naprawdę nie rozumiem tego narzekania na wtórność, czy to pod względem tematyki, czy mechaniki. Jestem z kolei pewien, że papkę wtórnych książek, muzyki, filmów i seriali oraz gier komputerowych przyjmujesz każdego dnia bez większego zastanawiania się i to Ci nie przeszkadza ;).

  11. Avatar
    Bloody Baron

    Nie mam nic przeciwko rozwijaniu dobrych pomysłów na tematykę czy mechanizmy rozgrywki, a o wtórności różnie rozumianej sporo sensownego pojawiło się całkiem niedawno w dyskusji pod recenzją Cuby, więc nie ma sensu powtarzać.
    Co do papki, a raczej brei, którą jestem na każdym kroku przez media różnego autoramentu raczej faszerowany niż ją przyjmuję to tak: przeszkadza mi, czasem nawet bardzo, skoro już o tym wspominamy. 🙂

  12. Avatar

    Basilica powstaje od 2005 roku. The Pillars of the Earth ukazało się w 2006. W 2009, kiedy się ukazała gra The Pillars of the Earth: Builders Duel moja gra już była w 80% gotowa i czekała w kolejce na wydanie 🙂 być może w innym przypadku bym zmienił temat, ale wtedy nie miało to już żadnego sensu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

16 + fifteen =