Home / Essen 2010 / Show Business dla opornych – cz. 1

Show Business dla opornych – cz. 1

Premiera nowej polskiej gry „Show Business” Grzegorza Majewskiego na Essen 2010 zbliża się wielkimi krokami, prace nad oprawą graficzną gry trwają w najlepsze, a my proponujemy czytelnikom GF wspólną zabawę w 3 odsłonach. Do Essen, raz w miesiącu, publikować będziemy artykuł przybliżający kolejne elementy gry, fabułę oraz grafiki. Każdy artykuł kończyć się będzie konkursem, w którym do wygrania przeznaczymy jeden egzemplarz gry, rozlosowany wśród autorów prawidłowych odpowiedzi na zadane pytanie konkursowe. Życzymy powodzenia !

Show Business to gra dla 2 do 5 osób, w której gracze wcielają się w managerów zespołów muzycznych i których zadaniem jest wywindować w ciągu umownego roku kalendarzowego popularność swojej grupy lepiej niż zrobią to konkurenci.

Na początku gry, każdemu z managerów zostaje przydzielone trio muzyków debiutantów, którzy rozpoczynają karierę, reprezentując jeden z 5 stylów muzycznych: rock, pop, black (muzyka czarna, np.: hip-hop, soul, r&b), jazz oraz club (taneczna muzyka klubowa). Manager w trakcie gry może swobodnie wymieniać swoich muzyków na innych, powiększać lub zmniejszać skład, a nawet całkowicie zmienić styl muzyczny swojej grupy, jeśli okaże się, że to co obecnie zespół gra nie pasuje do tego co aktualnie jest modne i popularne na rynku.

Najważniejsze bowiem dla każdego prawdziwego managera są sława i pieniądze i tylko one zapewniają zwycięstwo. Manager musi jednak działać rozważnie, gdyż jeśli przesadzi w dążeniu do celu za wszelką cenę i zmusi zespół do grania „pod publiczkę”, wbrew naturalnym preferencjom jego członków, to muzycy szybko się pokłócą, grupa się rozpadnie i trzeba będzie szukać nowej załogi. Alternatywną drogą jest kariera „pod prąd”, tj. konsekwentne granie swojej muzyki i jej umiejętna promocja w rozgłośniach radiowych, w taki sposób, aby nawet przy niesprzyjającym trendzie, piosenki zespołu okupowały czołowe miejsca listy przebojów. Nie każdego managera stać jednak na taką odwagę, a na pewno mało który potrafi to zrobić skutecznie. A jak jest w Twoim przypadku ? Którą drogę wybierzesz ? Ten i inne dylematy musi rozwiązać skuteczny manager w Show Businessie.

Wszyscy muzycy w grze to postaci fikcyjne, które jednak wzorują się pod względem wyglądu, umiejętności i zamiłowań na znanych gwiazdach z szeroko pojętej sceny światowej muzyki rozrywkowej. Panie i Panowie, pora na przedstawienie pierwszego składu. Przed Wami zespół THE BALLETPROOF JACKETS – międzynarodowe trio grające ekstremalne gatunki tanecznej muzyki klubowej – prawdziwe zwierzęta sceniczne w składzie:

Max Guhl - bębny

Selma Gudrun.Tir - wokal, klawisze

Edgar Leeuwenhoek - bas

A teraz czas na pytanie konkursowe: Na których ze znanych na świecie artystach wzorują się poszczególni członkowie grupy THE BALLETPROOF JACKETS. Odpowiedzi prosimy nadsyłać mailem na adres showbusiness@sinonis.pl do 31.08.2010, według poniższego przykładu.

SELMA GUDRUN.TIR – IMIĘ I NAZWISKO LUB UŻYWANY PSEUDONIM ZNANEJ GWIAZDY

EDGAR LEEUWENHOEK – IMIĘ I NAZWISKO LUB UŻYWANY PSEUDONIM ZNANEJ GWIAZDY

MAX GUHL – IMIĘ I NAZWISKO LUB UŻYWANY PSEUDONIM ZNANEJ GWIAZDY

Wśród autorów prawidłowych odpowiedzi na wszystkie trzy pytania rozlosujemy jeden egzemplarz Show Businessu. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi w następnym wrześniowym artykule, ale dostawa nagrody dopiero tuż przed Essen. Powodzenia i do zobaczenia we wrześniowym artykule !

P.S. Więcej na temat gry na BGG tutaj


 

Facebook Comments

3 komentarze

  1. No ładnie, kurde… Mialem praktycznie indentyczny pomysl na gre. Tyle ze bardziej rockową niż popową. Czy jak cokolwiek pomysle to już ktos to zrealizował? Przekleństwo jakies czy cos… 🙂

  2. Nie myśl, tylko od razu rób gry.

  3. Ale mnie nabrałeś. Nie wiedziałem, że to gra o zwierzętach :0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

2 × 1 =