Home / Aktualności / Dust Tactics

Dust Tactics

Już w czwartek, 5 sierpnia na konferencji Gen Con swoją premierę będzie miała nowa gra Fantasy Flight Games – Dust Tactics.

W alternatywnej rzeczywistości, w roku 1947 wojna, która rozpoczęła się osiem lat temu, gdy Niemcy napadły na Polskę wciąż trwa. Konflikt rozprzestrzenił się po całym świecie i tylko kilka krajów zachowało swoją neutralność. Na polach walki, trzy główne mocarstwa walczą o wyłączną kontrolę nad rewolucyjnym źródłem zasilania, które może zdecydować o wyniku II Wojny Światowej. Te rzadkie rudy wydobywane są z głębi ziemi i wykazują właściwości, które pozwalają na budowę gigantycznych robotów i zaawansowanych technologicznie czołgów. Elitarne jednostki żołnierzy i ogromnych robotów bojowych walczą o nowe źródła energii oraz jednocześnie pozbawiają ich swoich wrogów. Dust Tactics to gra taktyczna dla 2-4 osób opowiadająca właśnie o takich brutalnych walkach.

Gra rozgrywa się w uniwersum stworzonym przez Paolo Parente i spopularyzowanym przez grę planszową Dust oraz komiks o tym samym tytule. W alternatywnym świecie, obca technologia ma decydujący wpływ na uzbrojenie stron biorących udział w konflikcie. Świat jest podzielona na trzy główne mocarstwa: Sojusz (USA, Wspólnota Brytyjska i Francuskie imperium kolonialne), państwa Osi (Niemcy, Japonia i Włochy) oraz chińsko-ZSRR (ZSRR i komunistyczne Chiny). Te frakcje wspólnie kontrolują większości krajów świata, z wyjątkiem Antarktydy, gdzie występują cenne złoża rud. Dzięki grze Dust Tactics świat ten ponownie ma okazję zagości na naszych stołach i w naszych umysłach.

W załączonym podręczniku, Operation: Blue Thunder znajdziemy osiem unikalnych scenariuszy, które z powodu niemal nieograniczonych możliwości konfiguracyjnych mają zapewnić graczowi wiele godzin rozrywki i wielokrotne ukończenie gry. Gra, według wydawcy, ma być skalowalna i skierowana zarówno do początkujących graczy („Szybkie start”) jak i do tych zaawansowanych, dla których przygotowano bardziej wyszukane mechaniki gry. Każda, oparta na turach, rozgrywka ma być „szybka i wściekła”.

Aby łatwiej było nam wczuć się w klimat opisywanych walk w grze znajdziemy 36 niepomalowanych, BARDZO szczegółowych miniatur jednostek, których wygląd odzwierciedla ich funkcje. Każda ze stron posiada 2 roboty bojowe, 15 żołnierzy (trzy plutony) i jednego bohatera (kapitan Joseph Brown lub płk Sigred Von Talar). Oprócz tego dostaniemy 9 dwustronnych plansz terenu: otwarty (arktyczny) oraz industrialny (wewnątrz budynku), cztery skrzynie z amunicją, 2 przeszkody dla czołgów, 12 kart referencyjnych jednostek, 12 kości K6, 18 znaczników terenu, instrukcję, zasady „Szybki start” oraz wspomniany wcześniej podręcznik z kampanią, Operation: Blue Thunder.

Rozgrywka ma trwać 40 – 60 min. Cena (około 100 dolarów) jest jednak dosyć wysoka, ale mam nadzieję, że dynamiczna rozgrywka i wrażenia z gry będą ją rekompensowały z nadwyżką 😉

3 komentarze

  1. Avatar

    co najsmieszniejsze juz w instrukcji na sam koniec podane sa rozszerzenia ktore bedzie mozna kupic…masa dodatkow 🙂

    Wyglada to poprostu jak prosty bitewniak, instrukcja liczy sobie 24 strony a WH40k sam starter kosztuje mniej bo 240 zł, ma 100 stronnicowy podrecznik.

    100$ to u nas bedzie w promocji 299 zł a cena zaporowa przy tak prostym a moze i prostackim sytemie

  2. Avatar

    Ja raczej bym tego bitewniakiem nie nazwał. To gra planszowa z figurkami. Co do ceny startera to zauważ że starter W40k do gry się raczej nie nadaje i jak to w bitewniaku trzeba dołożyć mnóstwo kasy by mieć armię turniejową. Dust ceną przypomina startery At-43 ( 270 zł) Gdzie dostajemy podobna ilość figurek ale tylko jednej armii.
    Jak na planszówkę z tak dużymi figurkami dla dwóch graczy ( po 5 jednostek taktycznych na stronę)oraz kampanię zawartą w pudełku ( pytanie jeszcze jak długą) wydaje mi się cena przyzwoitą.
    Nie nazwałbym też tej gry planszowej prostacką rozwiązania nie obiegają od przyjętych w podobnych grach taktycznych na planszy, jest ruch, strzelanie, dowódcy, różne rodzaje broni, różne zdolności specjalne, zasady leczenia, naprawy pojazdów a docelowo jak wiemy ma być artyleria i lotnictwo. Ja znam systemy prostsze i bardziej na miano prostackich zasługujące. Jedyny mankament jaki jest bolączka często tego typu gier jest brak reakcji na akcje przeciwnika. Mimo to klimat mi odpowiada więc może się skusze? 🙂

  3. Avatar

    Nie dawno na rebel.pl w komentarzach, napisałem na temat zapowiadanego Fallouta2010: „Gdyby zabrała się za nią FFG albo Wizards mielibyśmy sześć razy drożej plus figurki w boosterach i drain po kieszeni.” no i oto mamy: DUST Tactics! Taa-daaa! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

5 + 12 =