Home / Aktualności / The Ares Project – następca Starcrafta?

The Ares Project – następca Starcrafta?

starcraftZ-Man Games ogłosił, że jedną z gier planowanych na ten rok będzie planszówka pod tytułem The Ares Project, stworzona przez Geoffa (ojciec) i Briana (syn) Engelsteinów. Gra jest inspirowana Starcraftem wydanym przez FFG, a co za tym idzie pierwowzorem komputerowym. Przy projektowaniu gry autorzy wyszli z założenia, że do tej pory żadne planszowe wersje znanych komputerowych strategii czasu rzeczywistego (takie jak np. Age of Empires czy Warcraft) nie dostarczały podobnych wrażeń co oryginalne RTSy. 

W The Ares Project od 2 do 4 graczy stanie na czele różnych frakcji rodzaju ludzkiego i będzie między sobą rywalizowało o przywództwo nad całą ludzkością. Każda frakcja posiada własną talię kart, w skład której wchodzą budynki, ulepszenia, ataki i specjalne zdolności. Co jednak najważniejsze każdy gracz będzie zagrywał swoje karty za zasłonką, dzięki czemu przeciwnicy nie będą wiedzieli co aktualnie buduje.

Po zagraniu karty ataku graczy będzie wybierał swojego przeciwnika. Następnie obaj walczący odrzucają swoje zasłonki i rozpoczyna się bitwa o kontrolę nad Granicą, czyli umownym obszarem znajdującym się na środku stołu. Przejęcie tych ziem w posiadanie pozwala zdobywać punkty i bezpośrednio atakować bazy przeciwnika. Celem całej gry jest zniszczenie wszystkich przeciwników lub zdobycie największej liczby punktów, gdy gra dobiegnie końca.

Kiedy dokładnie pojawi się The Ares Project w 2010 nie podano. Natomiast miło słyszeć, że ktoś nadal próbuje odwzorować na planszy najważniejsze cechy komputerowych RTSów. Mam tu na myśli między innymi ukrywanie wiedzy o stopniu rozwinięcia swojej bazy.


 

Facebook Comments

6 komentarzy

  1. Avatar

    Pisząc Pancho “Natomiast miło słyszeć, że ktoś nadal próbuje odwzorować na planszy najważniejsze cechy komputerowych RTSów.” odnoszę wrażenie, że nie wierzysz że jest to możliwe ;).
    Przy czym jest tutaj duże uproszczenie w postaci zrezygnowania całkowicie w przedstawienie terenu walki – jest tylko umowna Granica.
    Ciekawy jestem jak rozwiążą problem “nieświadomego oszukiwania” za swoją zasłonką.

  2. Avatar

    Dla zainteresowanych tutaj jest opis 4 frakcji jakimi będzie się walczyć oraz konkurs na okładkę gry:
    http://www.geekdo.com/thread/484174/ares-project-fluff-cover-contest

  3. Avatar

    I tak to trochę nie ma sensu bo chociaż nie będzie wiadomo co buduje przeciwnik, to będzie wiadomo że coś buduje i leci w “szybki wjazd”. RTS nie da się tak przenieść na stół, Poza tym co z jednostkami na “granicy” – będą już odkryte i ciekawe czy będzie możliwość ich wymiany albo dosłania “utajnionych” posiłków. No i ponownie będzie znana przynajmniej liczba tych jednostek.
    Na sam koniec powiem że podstawa każdego RTSa jest zwiad i podglądanie tego co ma przeciwnik w bazie czy w grupach wypadowych i atak w odpowiednim momencie – mam nadzieję że scouting zostanie dobrze zawarty w tej grze.
    Szczerze z ciekawością czekam na taką grę. 🙂

  4. Avatar

    “RTS nie da się tak przenieść na stół(…)”
    Nigdy nie mów nigdy…:)

  5. Avatar

    Bardzo fajnie, że ktoś wciąż kombinuje nad przeniesieniem mechaniki RTS na planszę. Dla mnie “sukces” takiego przedsięwzięcia – o ile w ogóle możliwy – ma mniejsze znaczenie, niż radość z odkrywania kolejnych smaczków już w samej grze (jak to miało w Warcrafcie i StarCrafcie).

  6. Avatar

    O Ares Project (aczkolwiek nie znałem wówczas tego tytułu) pisałem w tym wpisie: http://www.gamesfanatic.pl/2009/08/24/garsc-informacji-poweekendowych/

    W podcaście The Dice Tower można od czasu do czasu posłuchać Geoff’a jak opowiada o Ares Project. Zresztą jego krótkie występy w segmeńcie GameTek można znaleźć tutaj: http://sites.google.com/a/engelstein.net/gametek/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

19 + 1 =