Home / Aktualności / Dodatek do Strongholda w produkcji

Dodatek do Strongholda w produkcji

Jak można było się spodziewać, najgłośniejsza polska gra ostatniego Essen – Stronghold – doczeka się rozszerzenia. Obecnie prace są na bardzo wczesnym etapie, sprowadzającym się do wysuwania koncepcji i pierwszych testów. To co już wiadomo to fakt, że rozszerzenie ma mieć charakter modułowy.

W pudełku znajdziemy około 3 – 5 nowych elementów, jakby cegiełek. W zależności od upodobania, możemy dany element dodać lub nie do rozgrywki. Co faktycznie znajdzie się w zestawie tego jeszcze nie wiadomo. Dopiero teraz odbywają się pierwsze testy nad propozycjami.

Oczywiście będziemy trzymali rękę na pulsie i na bieżąco dawali znać o postępach prac. A wy macie jakieś swoje sugestie? Czego wam brakuje w grze, a chętnie byście zobaczyli?

28 komentarzy

  1. czego nam brakuje? oficjalnego, profesjonalnego, polskiego FAQa. już zacieram rączki na ten dodatek 🙂

  2. Element możemy dodać nie do rozgrywki lub do czego? :/

  3. „możemy dany element dodać lub nie do rozgrywki”

    Primo, język polski nie jest językiem pozycyjnym.
    Secundo, nawet mając złe intencje nie da się cytowanego fragmentu zinterpretować tak, jak Ci to Anonimie wyszło.

    Tertio, FAQ, napiszcie, wydrukujcie i wrzućcie do dodatku. Jeszcze nigdy potrzeby klientów nie były tak jasno określone.

  4. A mi sie nie podoba za powiedz, ze dodatek bedzie „modulowy”. Zwykle oznacza to, ze autor mial 100 pomyslow i nie wiedzial, ktore sa sensowne, wiec wrzuca je teraz jako „opcje”. W ten sposob zbudowane sa dodatki do AGOT i tylko 1 czy 2 opcje maja sens, reszta to bzdura lub „modul” dodany na sile, bo dodatek bylby za maly. Dla mnie dodatek powinien byc jasno okreslony, wtedy wiem, ze jest przemyslany i przetestowany jako calosc. Jezeli dostane cos, z czego bede korzystal tylko w 1/3, to powinienem zaplacic 1/3?

  5. Chciałbym FAQ i/albo poprawioną instrukcję.

  6. MichalStajszczak

    @Odi> Jak rozumiem chcesz, aby dodatkiem do Strongholda była poprawiona instrukcja oraz FAQ. Gdyby coś takiego udało się zrobić (sprzedawać za dodatkową opłatą lepszą wersję instrukcji), to byłoby to chyba mistrzostwo świata 🙂

  7. 1. Opcje szkoleniowe dla potworów 🙂
    Dlaczego by nie mogło być trolla weterana? 🙂
    2. Trochę nadziei dla obrońcy. Mnie od Strongholda odrzuca fakt, że będąc obrońcą, twierdza tak czy siak padnie. W dodatku można by dodać opcję obronienia twierdzy? Może twierdza warstwowa jak w Tolkienie? Że raptem tylko garstka przeżyła, ale ostatnia bramę i księcia obroniła za tymi ostatnimi drzwiami odlanymi z ośmiuset metrów ołowiu? 😉
    3. Kontruderzenie. Mamy kupę wojska w zamku, a te głupie trolle i ogry idą sobie przez las. Można by na nie urządzić zasadzkę, zanim zdołają dojść do obozu.
    4. Katapulty obronne zdolne do rozwalenia mizernej drewnianej osłony antyłuczniczej.
    5. Opcja ‚ani my ani wy!’ Tu dobrze w kanon wpisuje się cytowany już Aliens i słynna ‚atomówka z orbity’ 😉

  8. Tak, zapowiedz dodatku bez zrobienia porzadnego Faq – super 🙂
    Popieram Nataniela – widzialbym dodatek jako jednolity zbior zasad, a nie grupe klockow do wlasnorecznego montazu. To jest fajne, ale dla waskiego grona starych wyjadaczy, wiekszosc graczu bedzie raczej zagubiona.

    Co ja bym widzial w dodatku – opcjonalne warunki punktacji – czyli szansa na obrone twierdzy. Na tej osi mozna oprzec caly dodatek 🙂
    PS
    Soulless „twierdza warstwowa” nie wystepowala tyko w Tolkienie 😉

  9. ragozd – pewnie ze nie tylko w tolkienie, jak juz ja opisal to potem cala sredniowieczna europa kopiowala dobry pomysl 😛

  10. Pewnie całe średniowiecze kopiowało Tolkiena ;-p

  11. dominusmaris

    Panie Michale- Może w dodatku sprzedadzą sam pomysł Ragozda z wpuszczeniem atakujących na mury.

    Na pewno nie wszyscy na to wpadli, a Know How ma swoją wartość.

    Potem będzie proces w którym Trzewik z Ragozdem będą się spierać, kto bardziej ,,wymyślił” ten sposób. Ten kto go wymyślił, czy ten kto go nie wymyślił i dlatego do niego doprowadził… czy jakoś tak.

    P.S.
    Nowa gra będzie się nazywała
    Age of Stronghold.

  12. Albo: Stronghold – Nordic Countries ;-p

  13. Stronghold:Torfowisko – będzie można potopić najeźdzców w bagnie…. Hyhy :]

  14. Stronghold: Intrigue

  15. dominusmaris

    Strong World, Agristronghold, Stronginion,
    Strongemic… dobra, dobra. Kończę.
    Wiecie że się szybko nakręcam.

    Przy okazji. Zamiast agristrongholda mógłby być Household- z elementami ekonomiczno-militarnymi.

    Zabijamy 10 milionów szarańczy i robimy z niej paszę dla konia(vide film Hidalgo). Koń rozdeptuje chore szczury w zagrodzie z których robimy paszę dla świń. Zarażamy świnię grypą i podkładamy ją koledze. Gdy kolega zachoruje nakarmimy nim szarańcze. To się nazywa gra optymalizacyjna!

  16. Ragozd, cenię to że jesteś fanem Strongholda, będącym nieustannie w opozycji 🙂 Nie mniej, proszę o nie atakowanie Portalu o to, że ogłasza, że wydaje dodatek, a nie zrobił FAQ, bo po pierwsze FAQ jest, a po drugie, Portal nigdzie nie ogłosił, że robi dodatek. Na www Portka, na forum Portka czyli oficjalnych kanałach informacji nie ma o tym ani słowa. To, że Pancho jest great newsmen i wywiedział się, że to robimy to jedno, a to, że ogłoszenie jakieś było to dwa.

    Aktualnie oficjalnie i faktycznie pracujemy nad poprawioną wersją instrukcji. I w tym roku jeszcze będzie ona dostępna.

  17. Znakomicie 🙂

  18. MichalStajszczak

    @Dominusmaris> A co byś powiedział na „Stronghold for Strongmen” (wszystkie elementy gry są takiej wielkości, a przede wszystkim wagi, jak w rzeczywistej twierdzy)

  19. „I ruszyli. Pudzianowski dzielnie niesie trolla. Czy doniesie go pod bramę? Troll wygląda na średnio zadowolonego…”

    Może to nie głupi pomysł na popularyzację planszówek ;-P

  20. Trzewik – zerknij na 1 i 5 wpis w tym wątku 🙂 i znajdź sobie kolejnych chłopców do bicia 😉
    Zdanie „Aktualnie oficjalnie i faktycznie pracujemy nad poprawioną wersją instrukcji. I w tym roku jeszcze będzie ona dostępna” wydawca powinien opublikować tydzień po premierze gry z punktu widzenia PR 🙂

  21. no niestety muszę ragozdowi przyznać rację:P
    nikt tu raczej nikogo nie atakuje. A tłumaczenie,że FAQ jest, jest jak odpowiedź na te pytanie (z FAQ’a) :
    „P: Jeśli najeźdźca aktywuje „Precyzyjny Strzał” – jest on aktywny dla jednej czy dla wszystkich „maszyn miotających”?
    O: Tak”
    Osobiście cieszy mnie fakt wydania dodatku, jak również poprawienie instrukcji, więc zostaje tylko czekać.

  22. Nowa instrukcja powinna być gotowa dwa tygodnie po premierze gry, jak tylko pojawiły się głosy o niejasnościach i niedopowiedzeniach.
    A tak a propos FAQ, to gdzie ten FAQ jest? Bo ja na stronie wydawnictwa FAQ nie widzę.
    Że jest na BGG? A co to jest BGG? Ja jestem z Polski, grę kupiłem w Polsce i nie muszę wiedzieć co to jest BGG.

  23. MichalStajszczak

    @cezner> Jesteś z Polski i grę kupiłeś w Polsce, ale gra ma zagraniczny tytuł i dlatego FAQ jest po zagranicznemu 🙂
    A właściwie to dlaczego piszesz „FAQ”? Przecież litery Q nie ma w polskim alfabecie!

  24. Zastanówcie się. Przecież FAQ oznacza Frequently Asked Questions. Czyli z zasady jest to zbiór najczęściej zadawanych pytań. O odpowiedziach nie ma tu wyraźnie mowy 😉

  25. FAQ [wym. fak] środ. «lista najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, sporządzona dla danej internetowej grupy dyskusyjnej, danego zagadnienia lub programu»
    – za słownikiem języka polskiego na stronie http://sjp.pwn.pl
    😀

  26. Gwoli ścisłości, to ceznerowi nie chodziło o język w jakim jest FAQ, tylko o jego dostępność na stronie wydawcy. Niezależnie od tego czy zawiera odpowiedzi na te pytania, czy też nie.

  27. chocby link do BGG 🙂 to mozna zrobic w minute

  28. witam.
    Nie wiem czy to tylko moje odczucie, ale grając w Stronghold parę razy nie odczułem zbytnio nawału armii oblegającej zamek. Wydaje mi się [subiektywna moja opinia], że tych plugawych goblinów i orków powinno być pod murami tysiące [czyli powiedzmy dziesiątki kostek], a podczas gry jakos błąka się po pustych polach może max 30…
    Przez parę pierwszych tur w ogóle są pustki, a później w sumie najbardziej się opłaca skupić atak na 3-4 odcinkach murów i tam przełamać obronę. Porównuję to obleżenie do dawnej gry Bitwa na Polach Pelennoru, gdzie czuło się wyraźnie natłok wojsk najeźdźcy. Poza tym brakuje mi możliwości walki nawet po przełamaniu obrony na jakimś odcinku. Ot przeważysz siłę obrony w jednym miejscu i bach, koniec. Przesuwa to trochę grę bardziej w kierunku szachów, a mniej w kierunku epickiej historii..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

fourteen − thirteen =