Home / Aktualności / Dominion Seaside – w poszukiwaniu umrzyka skrzyni

Dominion Seaside – w poszukiwaniu umrzyka skrzyni

treasuremapMatematyki nie oszukasz, po czwartej karcie musi nadejść piąta. Jak wiemy Dominion Seaside utrzymany jest w klimacie morskich opowieści, a więc nie może obejść się bez poszukiwania zakopanego skarbu. Nowa karta Mapa Skarbu, to sposób na zdobycie całkiem niezłej fortuny. Jeżeli wyrzucimy ją wraz z jeszcze innym egzemplarzem Mapy Skarbu, który mamy na ręce, to otrzymujemy 4 karty ze Złotem (czyli cztery sztuki monet o wartości 3), które kładziemy na górę swojej talii. Na pierwszy rzut oka karta wydawała mi się dość mało ciekawa i losowa, ale przecież można ją ładnie wiązać z  innymi dostępnymi w grze, choćby z Wioską Tubylców. 12 kasy nie chodzi piechotą.

[Rio Grande Games]

18 komentarzy

  1. A potem będzie szósta, siódma, ósma itd…
    Dojonko itd.. (było powtórzone dużo razy)

    poprosilibyśmy o powstrzymanie się przed takimi komentarzami – redakcja Games Fanatic w postaci yosza

  2. Zgadzam sie z przedmowca: dojonko

  3. niektórym chyba puszczają nerwy.. 😉

  4. karta jest super – na małej talii ściągnąć na rękę dwie takie nie problem, a 4 złota trafiają na szczyt talii, a nie na odrzutki – umiejętnie rozegrane jest bardzo mocne – ile trzeba się napocić, żeby kupić 4 złota…

    Cezner, przegiąłeś – wyedytujcie plz tego pierwszego posta…

  5. Kolejna świetna karta. 🙂 Coś ten seaside zapowiada się jeszcze lepiej niż Intryga.

  6. Czekam z niecierpliwoscia az ktorys z redaktorow zacznie opisywac kazda karte do brydza. Proponuje zaczac od siodemki karo.

  7. No wiecie co!!! Tutaj działa CENZURA!!!!
    Ilość słówka dojonko była niezwykle ważna. Pokazywała ona mój stosunek do polityki firmy. A teraz mój komentarz stracił siłę wyrazu!!!

  8. I oczywiście czekamy z niecierpliwością na opis kart do brydża.
    To będzie hit!

  9. nie podobają mi się te artykuły o Dominionie :/ wstrzymajcie się może na 3 dni i zróbcie jeden o kilku kartach

  10. jak dla mnie lepsze coś niż nic 😉

  11. No właśnie. Zeszłego roku był całkiem fajny cykl o Essen2008. W tym co prawda też jest sporo zapowiedzi, ale mam wrażenie jakiegoś mocnego niedosytu …

    Nie wiem czy to kwestia zmiany formy artykułów (skromniejsze i zalew krótkich notek) które nie robią aż takiego hype’u, czy może kwestia nieutrafienia akurat w moje gusta (Cyclades, Infinite City, Rush n’ Crush, Tomb: Crypmaster), a może słabszych tytułów niż rok temu…?

    Nie odnosicie takiego wrażenia? W zeszłym roku byłem mocno nakręcony artykułami z GF o nowościach, w tym jakoś tak nie bardzo… Czyżbym zbyt wybredny się zrobił?

  12. Ile tych kart nas jeszcze czeka? Też czekam na nową talię brydżową ;-p

  13. Przecież jak kogoś coś nie interesuje to może tego nie czytać (ja tak robię). Co do karty to bardzo ciekawy pomysł tylko coś mi się wydaje, że jest mocno przegięta, boję się, że może być jak z kaplicą, która gdy jest w grze podobno determinuje przebieg rozgrywki. Ale ogólnie to fajnie, że w tym Seaside próbują chociaż coś ciekawego wymyślić. Na Intrigue bardzo czekałem a okazała się być totalnym niewypałem – połowa kart to zżyna z podstawki, druga połowa to jakieś głupie, losowe (dosłownie i w przenośni) pomysły.

  14. Jasne, Bartek. Tylko ja bym wolał kilka artykułów o prezentujących mechanikę, a nie takie kapanie po jednej karcie. Nawet jakby mi tak dodatek do Agricoli prezentowali, to bym mnie to męczyło. To już jest przejaw skrajnej i przegiętej próby (mówię tu o wydawcy, nie o GF) wytwarzania zainteresowania grą. Serial „Poznaj nową kartę”. Dla mnie taka forma jest po prostu za bardzo rozwleczona w czasie. To tak, jakby zamiast zamieścić 5-stronnicowy fragment książki, codziennie wypuszczać po jednym lub dwa zdania. U mnie wywołuje to efekt odwrotny od zamierzonego – znudzenie, nie zainteresowanie.

  15. Akurat tu widzę sens publikowania po karcie, większość kart w dominionie jest na tyle indywidualnych że nawet bez komb ich działanie daje trochę do myślenia. Biorąc pod uwagę znajomość kart z intrygi i podstawki opis jednej karty wystarczy do rozmyśleń nad kombinacjami z poprzednimi kartami (choć pewnie karty z seaside są dobrane pod komba wewnątrz seaside, wioska wioską, ale jakby puścić mapy skarbów i taktyka w następnej turze 10 kart z czego 4 złota + buy + akcja… masakra). Porównania do brydża itp mocno nietrafione.

    Co innego forma artykułów na GF, czy na pewno jest sens poświęcać każdej karcie oddzielny wpis?

  16. Ale tak poważnie: co złego jest w publikowaniu informacji o każdej pojedynczej karcie?

  17. Ja widzę przynajmniej jedną poważną wadę wstawiania opisów po jednej karcie do tej samej gry: nabijają się newsy na stronie głównej i w efekcie te późniejsze znikają pod spodem. Nie zawsze mam czas i ochotę wbijać się na poprzednie strony, żeby sprawdzić, czy było tam coś ciekawego.

    No i drugi pomysł – takie działanie wytwarza pewnego rodzaju wyobrażenie, że redakcja celowo wspiera jedną, konkretną grę, co chwila o niej pisząc, co chwila odświeżając jej nazwę. Efekt – cały serwis traci pomaleńku na wiarygodności. A wystarczy, jak ktoś proponował, wrzucać newsy o kartach zbiorczo albo stworzyć oddzielny cykl (na oddzielnej stronie), jeśli to naprawdę takie ważne newsy o jednej karcie.

  18. Geko, zgadzam się z Tobą. Rio Grande robi źle, Games Fanatic ok.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

one × four =