Home / Aktualności / Warhammer Invasion – W oczekiwaniu na FAQ

Warhammer Invasion – W oczekiwaniu na FAQ

warhammer_invasion.109614.1580x0[1]W oczekiwaniu na oficjalny FAQ prezentuje nieoficjalny powstały na polskim forum Warhammer Invasion. Jest on wynikiem dyskusji jak i odpowiedzi na pytanie odnośnie niejasności, jakie pojawiają się w trakcie grania. Dziękuje Inemisowi którego FAQ posłużyłem się, lekko go modyfikując i dodając kilka własnych podpunktów, oraz Bubiemu który dyskutuje na forum FFG i pisze zapytania odnośnie zasad do twórców WH:I.

1. Co to jest Loyality i jak odlicza się jego koszt?

Jest to dodatkowy koszt karty oznaczony symbolami rasy pod kosztem głównym.
Koszt końcowy takiej karty jest to koszt główny + ilość symboli lojalności.

Karty w grze zawierają symbole lojalności. Na przykład Twoja stolica zawiera jeden symbol lojalności. Każdy taki symbol który kontrolujesz w grze obniża Twój koszt karty w symbolach lojalności o 1.

Lojalnością się nie „płaci”, znaczki lojalności które kontrolujesz w grze obniżają koszt lojalności każdej zagrywanej przez Ciebie karty.

Przykład: Gratesword
Koszt bazowy Gratesword to 4. Dodatkowy koszt wynikający z symboli lojalności to 2. Mając na stole tylko stolicę Imperium, posiadasz jeden punkt lojalności. Zatem ostateczny kosz Gratesword to 5.

2. Co to jest Power?

Power czyli Siła, jest reprezentowana przez czerwone młotki na kartach Unit/Support.
Siła służy przede wszystkim do obliczania: zadawanych obrażeń, dociąganych zasobów (Kingdom), dociąganych kart (Quest).
Wszelkie karty które dodają Siłę do karty, zwiększają jej zadawane obrażenia/dociągane zasoby/karty.
Wyjątek: karty typu Support nie biorą udziału w walce, zatem nie zadają obrażeń.

3. Kiedy kończy się gra?

Gra kończy się od razu w jednym z dwóch przypadków:
– jednemu z graczy spłonie druga strefa – ten gracz przegrywa.
– jednemu z graczy skończą się karty w talii – ten gracz przegrywa.

4. Do czego służą karty Alliance?

Alliance są to karty Support które mają jednocześnie dwa symbole lojalności. Obniżają koszt lojalność każdej z ras której symbol widnieje na karcie.

5. Co oznacza „enters this zone”

To sformułowania oznacza że karta została :
– zagrana z (ręki,talii strefy kart odrzuconych[discard pile]) do tej strefy
– przeniesiona z innej strefy do tej strefy

6. Jak działa Sacrifice ?

Natychmiast (nie można odpowiadać na niego action ani kartą taktyki).

7. Co to jest „players corresponding zone”.

Jest to strefa dowolnego gracza, o tej samej nazwie w której znajduje się ta karta. Włącznie ze strefą w której karta się znajduje.

8. Co znaczy Capital?

Oznacza dowolną strefę stolicy~(Kingdom,Quest,Battlefield).

9. Jak działa Counterstrike?

Counterstrike działa w momencie zadeklarowania obrońcy – czyli wyznaczając np. Reiksguard Knight do obrony przydzielasz 2 obrażenia na wybraną jednostkę atakującą. Efekt ten działa przed przydzielaniem obrażeń w walce i jest natychmiastowy ( jednostka może zginąć przed kolejną fazą)

10. Działanie efektu Forced?

Efekty typu forced działają natychmiast i nie mogą być powstrzymane przez kartę taktyki lub action.

11. Jak działa Action?

Action można zagrywać w odpowiedzi na action przeciwnika, lub w strefach Action pod koniec każdej fazy tury. Action opisane na kartach w grze, można wykonywać dowoną ilość razy (płacąc koszt) lub według tego co jest napisane na karcie:
– na początku tury
– na początku fazy (Kingdom,Quest,Capital)
– raz na turę

12. Słowo kluczowe: Battlefield only, Quest only, Kingdom only.

Ten napis oznacza że karta może być zagrana tylko do tej strefy (ale może być przeniesiona do innej przy użyciu zdolności z kart).

13. Słowa kluczowe Quest,Battlefield, Kingdom przed opisami na kartach:

Oznaczają że tekst który następuje za słowem kluczowym będącym nazwą strefy, oznacza że działa on tylko gdy karta znajduje się w tej strefie.

14. Czy istnieje limit developmentów (rozwinięć) jakie mogę posiadać ?

Nie. Jedynym limitem jest możliwość zagrania jednego na turę (z ręki)

15. Co się dzieje z płonącą strefą stolicy. Czy usuwam wszystkie karty znajdujące w niej i przestaje działać?

Nie. Strefa działa normalnie. Jedyną stratą jest przybliżenie się do przegranej 🙂

16. Czy mogę dokładać developmenty do płonącej strefy ?

Tak. Nie mniej strefa pozostanie burning (płonąca)

17. Czy. mogę zagrać kartę taktyki / użyc action w odpowiedzi na zadane obrażenia?

Nie. Dopiero po zadaniu obrażeń można zagrywać karty taktyki/ używać action.

Pozostaje też kilka problemow których nie da się wywnioskować z instrukcji lub forum FFG/BGG. Będą one rozwiązane w pierwszy oficjalnym FAQ.

Lista wątpliwości:

1. Czy karta questu traci swoje żetony kiedy jednostka przypisana do niej zmienia strefę (np., przez efekt karty forced march). Zdania są podzielone : Dyskusja

2.Czy można zadawać obrażenia na juz płonące sekcje capitolu?

3.Klaryfikacja słowa “At the begining of the phase”.

4.Kolejność zagrywania kart akcji przez graczy.

Oraz inne które wyklarują się po wyjściu oficjalnego FAQ 🙂

Jeżeli dalej macie jakieś nierozwiązane problemy odnośnie gry, to zapraszam na forum .


 

Facebook Comments

5 komentarzy

  1. Avatar

    Brawo Dzej, świetny tekst! Warto mieć wszystkie wątpliwości i niejasności zebrane w jednym miejscu

  2. Avatar

    Boski:)pomocny i w ogóle;P

  3. Avatar

    Hmmm. Idea ok, tylko, czy przypadkiem wiekszosc tych kwestii (z wylaczeniem 5, 6 i moze 17) nie wynika bezposrednio z instrukcji?
    W kazdym razie w mojej to wszystko bylo.

    Jeżeli chodzi o pkt 17 to wiecej mi zamieszal niz wyjasnil. Jezeli “po rozstrzygnięciu efektu obrażeń” jest tlumaczeniem “after damage is applied”, to jest to jawne zaprzeczenie temu co mowi instrukcja. (A jezeli nie, to zdanie to jest dla mnie niezrozumiale.)

  4. Avatar

    Duch: Jasne że wynika ale pojawiają się na forum liczne pytania o te podpunkty.Jak widać wcale nie jest takie jasne. A jak napisał Odi warto mieć wszystko w jednym miejscu 😉

    odnośnie punktu 17 to pewno nie zamieszało ci polskie tłumaczenie starałem się pisać wg polskiej instrukcji barda ( wkradł się tutaj niekonsekwencja gdyż napisałem rozstrzygnięciu zamiast zadaniu obrażen). Myślę żę wszystko jest teraz zrozumiałe 🙂

    Na wszelki rozpisze kroki walki ( wg POlskiego tłumaczenia,angielskie odpowiedniki w nawiasach)

    4: Faza Polsa Bitwy (Battlefield phase)
    a)Wskazanie celu ataku (declare target of attack)
    b)Wyznaczenie atakujących (declare attackers)
    c)Wyznaczenie broniących (declare defenders)
    d)Przydzielenie obrażeń( assign damage)
    e)zadanie obrażeń (apply damage)

    p.s Poprawiłem w tekście niekonsekwencje 🙂

  5. Avatar

    Dalej nie rozumiem. Czy chodzi tu o walke, czy o jakis direct damage? Jesli walka, to mozna przeciez zagrywac taktyki i Action miedzy assign, a apply damage. Jesli direct damage, to mozna przeciez zagrac cos w odpowiedzi na zagranie zrodla.

    Chcialem za to kilka innych frapujacych mnie kwestii poruszyc na wskazanym forum. Tyle, ze nie udalo mi sie przedrzec przez rejestracje. Wszystko tam dziala dobrze na pewno?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

one × five =