Home / Aktualności / Instrukcje i okładki

Instrukcje i okładki

loyangPo weekendzie dwie instrukcje do Essenowych gier, a także dwie okładki.

Pierwsza instrukcja to “At the Gates of Loyang” – oczekiwanej gry Uwe Rosenberga: [link]

Pozycja nr dwa dla reguł do najnowszej gry Ystari czy li Assyrii: [link].

W międzyczasie Banan (dzięki wielkie) podesłał nam informacje, że na stronie wydawcy mozna zapoznać się też z instrukcją do Ghost Stories: White Moon, dodatkowo w naszym rodzimym języku: [link]

A na deser okładki: nowego wydania Automobile Martina Wallace’a, które ma pojawić się również na Essen 2009 za sprawą Phalanx Games, także w języku polskim oraz okładka najnowszej gry Vlaady Chwatila “Dungeon Lords”

Nowa okładka Automobile (zdjęcie: goetzilla)

Nowa okładka Automobile (zdjęcie: goetzilla)

Okładka do Dungeon Lords (autor: nocadlee)

Okładka do Dungeon Lords (autor: nocadlee)


 

Facebook Comments

12 komentarzy

  1. Avatar

    Po wstępnej instrukcji At the Gates of Loyang muszę się jeszcze raz uderzyć w pierś odnośnie 8 miesięcznego tworzenia Strongholda (że niby krótko). Według Rosenberga prace nad jego grą trwały od stycznia do kwietnia 2005r. 4 miesiące… Co prawda liczba 260 testerów wymienionych z imienia i nazwiska robi wrażenie.

    Sama gra zapowiada się nieźle, a instrukcja wygląda świetnie. Przemyślana i niesamowicie czytelna. Miła odmiana w stosunku do Agricoli. 🙂

  2. Avatar

    konev: co do czasu, to mnie zszokowało, ze Automobile Wallace’a powstał (oczywiście w ogólnych zarysach) jako w miarę działająca gra, w ciągu weekendu 😉

  3. Avatar

    Doszedł jeszcze link do instrukcji do Ghost Stories: White Moon w języku polskim

  4. Avatar

    Robienie gry, to nie kwestia upieczenia bułeczek, że zajmuje to tyle a tyle czasu. Bardzo dużo zależy od projektanta i testerów. Jak ktoś ma natchnienie i doświadczenie i zrobi fajną grę w ciągu weekendu, którą potem bardzo porządnie potestuje w ciągu miesiąca, to czemu ma nie być dobrą grą?

  5. Avatar

    A jak jest u nas z testerami? Znaleźć testerow strasznie ciezko. Sam szukam

  6. Avatar

    Oki jak szukasz testerów to zacznij od dołączenia do jakiegoś planszówkowego klubu który organizuje regularne spotkanie. Właśnie tam masz szanse na znalezienie testerów. Mi po ponad roku starań udało się zorganizować regularne spotkania na których testujemy gry, a to też tylko dzięki temu ze poznałem innych autorów gier i że znam sporo osób już w tym środowisku.

  7. Avatar

    Czytając relacje z Pionka przyszło mi do głowy, że zamiast konkursów wiedzy, niewiedzy, Osadników, RfTG, czy inne gry można by od czasu do czasu zrobić nagrody dla testerów, którzy by gry testowali w trakcie imprezy. Nie ma to chyba jednak wielkiego sensu po imprezy są okolicznościowe, a testów to chyba powinno być kilkanaście/kilkadziesiąt miesięcznie, by to miało odpowiednie tempo i sens.

    Zresztą jak się czyta, że At the Gates of Loyang miało 260 testerów to pytanie pierwsze: ile było zrobionych prototypów?

  8. Avatar

    Widać, że nawet testerzy Uve Rosenberga się wykruszają bo w instrukcji do Le Havre są podziękowania dla 272 osób. 😉

  9. Avatar

    @konev – konkurs na projekt gry też był, ale wzięły w nim udział 4 gry.

    Można zrobić dobrą grę w miesiąc, jeśli ma się dobry pomysł na mechanikę. Można też tworzyć grę przez 5 lat, a i tak gracze miesiąc po jej wydaniu znajdą wygrywającą strategię. Wszystko zależy od autora, od tego na ile słucha testerów i ile robi notatek matematycznych z rozgrywek.

  10. Avatar

    Jadąc na fali nowych instrukcji – Rise of Empires M. Wallace’a. Nareszcie 🙂

    http://www.boardgamegeek.com/thread/440174

  11. Avatar

    ktoś wie kiedy bedzie mozna kupic Ghost Stories: White Moon

  12. Avatar

    kaufen: koniec października czyli Essen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

18 − twelve =