Home / News / Kingpin od Kuźni Gier

Kingpin od Kuźni Gier

Prawie 2 miesiące temu opublikowaliśmy plotki o nowej grze Kuźni Gier, przepełnionej cięższym, męskim klimatem i prawdopodobnie ilustrowanej przez znanego rysownika komiksów Roberta Adlera. Dziś wydawnictwo potwierdziło owe pogłoski:

„Szemrane interesy w ciemnych alejkach, naładowane spluwy, piękne dziewczyny, rodziny mafijne walczące o kontrolę nad miastem – to chleb powszedni Game Designera… i doskonały pomysł na grę.

Tym razem Kuźnia Gier postanowiła wydawać strategiczną grę planszową o porachunkach mafijnych zatytułowaną KINGPIN. We współpracy z trójką początkujących autorów (Rafał i Krzysztof Cywiccy, Krzysztof Hanusz) i na podstawie ich pomysłu opracowaliśmy dynamiczną planszówkę, w której każdy ruch zmienia wszystko na planszy.

Za oprawę graficzną Kingpina, w mrocznym miejskim klimacie neonoir, odpowiada najbardziej chyba znany artysta komiksowy młodego pokolenia – Robert Adler – autor ilustracji do kultowej serii “48 stron” czy cyklu “Status 7”.

Kingpin

Kingpin

W grze będą występować trzy strony konfliktu: mafia włoska, mafia rosyjska i yakuza – każda z nich zróżnicowana pod względem stylu gry. Yakuza preferować będzie skrytobójcze ataki i przyczajonych na dachach wieżowców snajperów, Ruscy brutalną siłę ognia, a Włosi podjazdy z ostrzałem z okien samochodów. Dwustronna plansza będzie mieścić dwie mapy miasta, każda dyktująca inne warunki gry. Do tego trzy zróżnicowane warunki zwycięstwa sprawiają, że każdą partię można będzie zagrać inaczej. Warto dodać, że „Kingpin” będzie właściwie pozbawiony elementów losowych! Można porównać go do połączenia ostatniej sceny z Wściekłych Psów (gdzie wszyscy trzymają się na muszce) z partią szachów (w których laufry chodzą w długich płaszczach i szyją z karabinów Thompsona).”

Kingpin

Kingpin

Zapowiada się ciekawie, trzymam kciuki za ostateczną realizację. O wygląd raczej mogę być spokojny. Premiera targi w Essen, czyli październik.

[Kuźnia Gier]

 

Facebook Comments

16 komentarzy

  1. Trudno napisać coś więcej patrząc na zdjęcia: mamo, ale zrzyna z Sin City, temat, kreska, nawet postaci

  2. no podobne grafy (ta japonka to Miho, jak żywa), ale według mnie to dobrze 🙂 Jeżeli uda im się ten klimat odtworzyć i mechanika będzie good, to dla mnie to atut nie zarzut

    ogólnie zapowiada się ciekawie

  3. Ciekawe gdzie ta klijentka z karabinem snajperskim go ukrywa? Chyba nie w koronkowych majtkach. Trzymam kciuki aby gra się udała.

  4. Rzeczywiście mocno trąci Sin City, ale kreska lepsza, niż u Millera. 😉

  5. To się nazywa pozycjonowanie klienta przez Kuźnie. Z grafiki “klientki z karabinem snajperskim” wnioskuje, że będzie to gra w wieku co najmniej 15 lat wzwyż.
    A gdzie kolor?

  6. @Maras:
    Pozycjonuje się produkt, a nie klienta.
    Wskazanie na zawartość nieodpowiednią dla młodszych graczy, może tylko zachęcić ich do zakupu:)

  7. @Wookie
    Nie tylko produkt, ale to nie na tej stronie. Zakazany owoc najlepiej smakuje, jeżeli dotyczy planszówek. Coś nowego?

  8. Gdyby tak tylko Autorzy zechcieli faktycznie przysiąść i zrobić jedną, a porządną grę. Ech.

  9. Mnie się podoba:-) Klimatyczne te grafiki…

  10. Szczerze? Wole jak Adler nie udaje Millera 😛

  11. Dzięki za miły odzew.
    Co do kolorów – to pojawią, choć jak to w stylistyce neonoir nie będzie ich za wiele.

    A GF rzeczywiście był dobrze (za dobrze) zorientowany w pewnych sprawach i trochę nam zespół niespodziankę ;)))

  12. zero losowości? porównanie do szachów?
    czyżby abstrakcyjna gra logiczna z tematem?

  13. @BloodyBaron:
    ale piszą też o snajperach i samochodach… ale też ciekaw jestem jak się z tego braku losowości wywiążą…

  14. @jerry
    No ciekawe…swoją drogą są jakieś nielosowe planszówki na rynku?

  15. nawet całkiem sporo 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

2 × dwa =