Home / News / Drugi dodatek do Jambo

Drugi dodatek do Jambo

Na koniec czerwca był zapowiadany reprint pierwszego i premiera drugiego dodatku do Jambo. Chociaż zapowiedź  pojawiła się na stronie wydawnictwa 12spiel.de już 10 czerwca, na razie nic więcej nie wiadomo o konkretach. Jak zapowiadał na BGG Rüdiger Dorn (autor gry), dodatek ukaże się niemal równocześnie po niemiecku i angielsku i będzie zawierał 60 nowych kart, które podobnie jak te z pierwszego dodatku można dołączyć do gry po prostu tasując je razem z kartami podstawowymi. Nie udało mi się jeszcze w Jambo zagrać, jedyna opinia jaką słyszałem nie była zbyt pochlebna (a nawet była stanowczo niepochlebna), ale pochodziła od osoby znanej z impulsywnych i ekstrawaganckich sądów o niektórych grach, więc w sumie to nic pewnego. Pewne jest jedynie to, że gra jest mocno zależna językowo, ale może ktoś z was w nią pogrywa i podzieli się swoją opinią?


 

Facebook Comments

10 komentarzy

  1. Yikes! Drugi dodatek…:)

    Gra jest bardzo przyjemna, choć ja się musiałem w niej rozsmakować i dopiero po paru rozgrywkach sprawiała mi pełną przyjemność. Na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco schemtayczna – ot, kupisz towary taniej, sprzedasz drożej (cel gry: mieć jak najwięcej kasy), do tego rzucisz czasem jakąś kartę specjalną co niszczy przeciwnikowi towar albo pozwala ci np. wymieniać karty na towary czy robić podobne sztuczki… Ale po paru partiach widać, że trzeba nieźle kombinować.
    Pamiętam jedną partię ze sztefanem chyba do 4 rano, kiedy gigantycznie prowadził w punktach a jednak udało mi się go przegonić, w ostatnim możliwym ruchu przedłużył jeszcze grę zagrywając odpowiednia kartę (przypominam, już ranek się zbliżał – grrr… 😉 ) ale i tak udało się wygrać 😉

  2. aha, Smerfa Marudy Don Simona nie słuchać… 😉

  3. Sluchac, sluchac :-). Gra wydaje sie fajna, ale mnie po kilku partiach jednak znuzyla. No i Jax na pewno ma wieksze doswiadczenie, ale mi sie przy tym wydala dosyc losowa – ot, co komu wpadnie to zagrywa i po pewnym czasie ktos wygrywa…

  4. Nie chodziło mi o Don Simona. Ten o kim myśle jeszcze mniej owija w bawełnę :D.

  5. Gra jest bardzo fajna i klimatyczna. Ma bardzo dużo możliwości, choć do dodatku się nie przekonałem. Ja_n, mogę jutro przynieść Jambo na Politechnikę.

  6. gra się rzeczywiście sympatycznie, choć miałem właśnie trochę takie wrażenie, że coś tam się robi i zagrywa, bez większego planu. Pewnie trzeba lepiej znać karty, jak to zwykle bywa.

  7. Jutro nie ma mnie na PW. Wyjeżdżamy na weekend do Poznania.

  8. Łukasz Pogoda

    Draco, a masz ją w punkcie G?

  9. @Stalker – niestety nie, choćbym bardzo chciał. 🙁

  10. gra jest świetna.
    zagrywam się w nią z żonką, kilka osób którym tę grę pokazałem też uważa ją za bardzo dobrą (macike, klema i kilku innych).
    Dzięki drogiemu jaxowi, który nam jambo pokazał a następnie pożyczył na długie miesiące, tytuł ten stał się obok race’a najczęściej przez nas graną pozycją.
    jacuś – to może tutaj na forum – sprzedaj ją nam 🙂

    Sam dodatek nie jest powalający, można go spokojnie pominąć. No i nie jest tak kolorowo, że można go wtasować w podstawkę – niestety wymaga odrzucenia takiej samej ilości kart akcji z głównej talii. Jeśli tego nie zrobimy gra się bez końca nie mogąc doczekać się na karty towarów.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

trzy + osiem =