Home / Aktualności / Tajemnice jubileuszowego boxa od Alei – Louis XIV

Tajemnice jubileuszowego boxa od Alei – Louis XIV

schatzkisteCzas mija a na BGG wciąż bryndza.  Wypasiony box z dodatkami na 10-lecie Alei nadal jest wybitnie słabo opisany.  Chyba jedynie dodatek do San Juan został wyczerpująco przetłumaczony (i przedyskutowany pod kątem przepisów).  Reszta, z tego co zauważyłem to informacje niekompletne i czasem błędne (!) jak się przekonałem podczas swoich tłumaczeń.  Opisałem już dodatki do ‘W roku smoka’, teraz czas na drugi dodatek, który mnie interesuje i który mam nadzieję jak najszybciej przetestować – czyli ‘Faworyt’ do ‘Louisa XIV’.

Wspiąłem się na wyżyny moich lingwistycznych zdolności i zrobiłem pełne tłumaczenie.  Poniżej rezultat.  Na więcej nie liczcie 🙂 (reszty dodatków nie posiadam i nie planuję posiadać).

dodatek ‘Faworyt’ do Louisa XIV

——————————–

Zawartość: 4 plansze graczy ‘Faworyt’, 1 żeton faworyta

Obowiązują zasady z oryginalnej gry. Zmiany/uzupełnienia wyglądają następująco:

Przygotowanie gry: Każdy z graczy otrzymuje planszę ‘Faworyt’ i umieszcza ją przed sobą. Gracze otrzymują również po jednym dodatkowym znaczniku wpływu z zasobu ogólnego i umieszczają go na jednym z 4 pól akcji na swoich planszach faworyta.

Przebieg gry:

Pierwsza faza – Zaopatrzenie

————————

Po tym jak zostanie odkryta górna karta pieniędzy i na planszy umieszczona sylwetka Louisa XIV, żeton faworyta jest umieszczany na płytce znajdującej się naprzeciw (w ramach wewnętrznego krzyża) płytki z Louisem XIV (jeśli np. Louis XIV znajduje się na płytce 3, faworyt jest umieszczany na płytce 1).

Następnie każdy gracz, począwszy od gracza startowego, zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, zanim otrzyma 5 kart wpływu, może przesunąć dowolną ilość swoich znaczników wpływu ze swojej planszy faworyta do swojego osobistego zasobu. Uwaga: odpowiednie akcje planszy faworyta nie są wtedy aktywowane!

Trzecia faza – Ocena

——————

Gracz posiadający najwięcej znaczników wpływu na płytce z faworytem, otrzymuje dodatkowo (oprócz normalnej korzyści z płytki) 2 znaczniki wpływu z zasobu ogólnego. Te znaczniki mogą być od razu umieszczone na pustych polach akcji planszy faworyta lub w osobistym zasobie

Jeśli nie ma wystarczającej ilości znaczników wpływu w zasobie ogólnym, gracz może umieścić znaczniki wpływu na planszy faworyta biorąc je ze swojego zasobu osobistego.

Każdy inny gracz, który umieścił co najmniej 1 znacznik wpływu na płytce z faworytem, otrzymuje – oprócz zwykłej korzyści z płytki – 1 znacznik wpływu z zasobu ogólnego, który może umieścić na pustym polu akcji planszy faworyta lub w swoim osobistym zasobie.

W sytuacji, kiedy jest remis na pierwszym miejscu, każdy gracz posiadający co najmniej 1 znacznik wpływu otrzymuje 1 znacznik wpływu z zasobu ogólnego.

Opcje uaktywnione w powyższy sposób mogą zostać użyte w bieżącej turze.

Użycie zdolności specjalnych:

Zależnie od fazy gracz podczas swojego ruchu może użyć odpowiedniej opcji (raz) poprzez przeniesienie odpowiedniego znacznika wpływu ze swojej planszy faworyta do osobistego zasobu.

Koniec gry:

Za każde dwa znaczniki wpływu na planszy faworyta, gracz otrzymuje 1 herb (max. 2).

Akcje na planszy faworyta:

1. faza: Zaopatrzenie

Odrzuć dowolną ilość kart wpływu i dobierz taką samą ilość.

2. faza: Wpływy

Rozmieszczając znaczniki wpływu na płytkach po skosie, nie musisz ich rozmieszczać na sąsiadujących polach

3. faza: Ocena

Kiedy używasz karty intrygi, możesz umieścić 2 znaczniki z zasobu ogólnego lub 3 z zasobu osobistego.

4. faza: Misje

Możesz zachować do 3 znaczników misji do następnej rundy.


 

Facebook Comments

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

3 × four =