Home / Aktualności / Tajemnice jubileuszowego boxa od Alei – W roku smoka, cz. 2

Tajemnice jubileuszowego boxa od Alei – W roku smoka, cz. 2

schatzkisteOdgrażałem się, że przetłumaczę drugi dodatek do W roku smoka i oto poniżej zamieszczam tłumaczenie. Translacje pierwszego rozszerzenia znajdziecie natomiast tutaj.

W przeciwieństwie do pierwszego dodatku (‘Super wydarzenia’) trudno mi tutaj ocenić realny wpływ tego dodatku na grę, to na ile się ona zmieni i jak będzie wyglądać.  Na sucho mogę tylko powiedzieć, że pomysł z Chińskim Murem mi się podoba – może jego punktowanie nie jest specjalnie oryginalne, ale różnorodność udostępnianych przez akcję ‘Budowa muru’ opcji jest bardzo ciekawa i na pewno będzie sprzyjać konieczności podejmowania jeszcze większej niż dotąd ilości decyzji i różnym sprytnym zagrywkom.

Oto on – dodatek Chiński Mur:

==============

Zawartość: 1 karta akcji ‘Budowa muru’; 30 kafelków muru, po 6 w kolorze każdego gracza

Przygotowanie do rozgrywki: Każdy gracz umieszcza swoje kafelki muru przed sobą (stroną z murem do dołu).

Karta akcji ‘Budowa muru’ zostaje wyłożona z pozostałymi 7-oma kartami akcji w grupach zależnych od ilości graczy.  Karta ta może zostać wybrana dokładnie tak samo jak pozostałe karty.

Rozgrywka: Kiedy gracz wybiera akcję ‘Budowa muru’, bierze jeden z swoich nie zużytych kafelków muru i otrzymuje pokazaną na niej korzyść: worek ryżu, piętro pałacu, 2 yuany, przesunięcie o 3 pola na torze ‘inicjatywy’ lub 3 punkty zwycięstwa.  Następnie kładzie kafelek (stroną muru do góry) pod kafelkiem pierwszego wydarzenia.  Następny użyty kafelek muru jest umieszczany obok itd.  W ten sposób Chiński Mur rozwija się pod torem wydarzeń (maks. 12 kafelków).

Punktowanie muru: W dwóch rundach, w których następuje inwazja Mongołów, przeprowadzana jest punktacja muru.  Odbywa się ona po inwazji.  Są dwie możliwości:

– mur sięga aktualnej inwazji Mongołów.  W takim przypadku każdy gracz otrzymuje 1 punkt zwycięstwa za każdy fragment muru w jego kolorze

– mur nie sięga aktualnej inwazji Mongołów.  W takim przypadku gracz(e), którzy nie dołożyli żadnych kafelków do muru lub gracz(e), którzy dołożyli ich najmniej, tracą jedną wybraną przez siebie osobę z pałacu.

Dodatkowo, na zakończenie gry przeprowadzana jest jeszcze raz punktacja muru.  Odbywa się ona na analogicznych zasadach jak wcześniej: gdy mur sięga ostatniego, dwunastego wydarzenia gracz(e) zyskują punkty zwycięstwa; gdy mur nie sięga dwunastego wydarzenia, gracze(e) tracą po jednej osobie.


 

Facebook Comments

7 komentarzy

  1. Avatar

    Mnie ten dodatek bardziej się podoba, niż ten drugi. Szczególnie wyścig do inwazji mongolskiej zdaje się być interesujący.

  2. Avatar

    ciekawie brzmi. Dodaje element współpracy, coś na kształt wspólnej obrony przed najazdami w Comuni.

  3. Avatar

    Co to znaczy, że mur sięga? Składa się z tylu kafelków, co numer rundy, czyli w każdej rundzie musi być położony jeden odcinek muru? Jeśli tak, to punktowanie za cały mur wydaje mi się rzadko następować?

  4. Avatar

    Ta sama akcja może być wybierana więcej niż przez jednego gracza w rundzie (za 3 monetki) – ale nie wiem, czy sama w sobie jest na tyle atrakcyjna, by tak z tym murem gonić. Koniecznie muszę zagrać. Dodaje grze “elastyczności” na oko.

  5. Avatar

    Z tego co zrozumiałem, mur budują wspólnie gracze. Może mieć maksymalnie długość 12 (tyle ile tur), a każdy odcinek kładzie się pod kafelkiem wydarzenia, jeden obok drugiego. Nie musi to być dokładnie jeden odcinek na turę, bo w jednej turze, dwóch albo więcej graczy będzie mogło dołożyć swój odcinek (oczywiście wszyscy oprócz pierwszego gracza będą musieli zapłacić, za wybranie tej samej akcji / z tej samej grupy akcji)

  6. Avatar

    Pierwsze zdanie i od razu “… `W roku smoku`”? 🙂

  7. Avatar

    W teorii zapowiada się ciekawie. Zobaczymy co pokaże praktyka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

one × two =