Home / News / Small World – rasy i zdolności

Small World – rasy i zdolności

Na oficjalnej stronie Small World, nowej grze Days of Wonder, pojawiło się wprowadzenie do ras i ich specjalnych zdolności. Pokrótce przedstawiony został system rozgrywki, w którym losowo dobiera się rasom zdolności, otrzymując najróżniejsze typy oddziałów. Zaczynam stopniowo nakręcać się na tę gre.

[BGN]

 

Facebook Comments

9 komentarzy

  1. Zaczyna to przypominać przyznawanie zdolności a la komputerowe Cywilizacja lub Master of Orion. Bardzo fajnie, bo to ogromnie zwiększa możliwości gry i niepowtarzalność rozgrywek.

  2. oj żeby to się zbalansowało tylko.. fyling sorcerers wydaje się masakrą

  3. “Zaczynam stopniowo nakręcać się na tę gre.”

    Czyli dobry marketing DoW działa:)

  4. “oj żeby to się zbalansowało tylko..”

    Tak, i żeby jeszcze było zgodne z realiami…

  5. Wolfe, jakie Ty chcesz realia? Przecież gra jest osadzona w fantastycznym świecie.

  6. Chodzi zapewne o realia fantastyki 🙂

  7. Realia świata fantastycznego 😉
    Nie dopatrzyłem, gra jest zależna językowo bardzo, bardzo?

  8. Ups, nie odświeżyłem strony i zdublowała odpowiedź mnie się.

  9. dominusmaris

    Bazika zaciekawił czas gry 40min zamiast 150.

    Odpowiedź jest prosta, tyle czasu potrzebują czarodzieje by rozwalić dowolną rasę 🙂

    Tak poważnie to raczej kwestia skończonej liczy cywilizacji. Tu parcie na nową rasę jest większe, bo to przy okazji ,,zegar” gry.

    Poza tym liczba 14 oznacza że tylko przy grze w dwie osoby-co raczej nie jest zalecane- wszyscy dostaną tyle samo ras.

    Przy 3 graczach 2óch ma po 5 a ostatni 4 rasy, przy 4 graczach 2óch ma 4-2óch ma 3 a przy 5, ostatni zostaje z dwoma.

    Wiadomo że ,,zaliczenie” większej liczby cywilizacji daje większy potencjał. Nikt nie będzie chciał być tym ostatnim, więc nie będzie zwlekania z wprowadzeniem zmian.

    Inna sprawa to rozmiary planszy, pewnie jest mniejsza, i bardziej ofensywne przygotowanie cywilizacji.

    W Vinci każdy szukał najlepszej drogi do punktowania i raczej unikał pól innych graczy bo były ,,drogie” z dobyciu (więcej tokenów zużywaliśmy) i prowokowały jeszcze droższe konflikty. Tu widać że nastawiono nas bardziej na walkę. Czarodzieje nie mają żadnych bonusów punktowych, więc mają służyć raczej destrukcji.

    Taka horda mongołów, zniszczyć co się da i szybko zmienić rasę, żeby zapunktować na zgliszczach pozostałych.

    Przynajmniej tak to sobie wyobrażam:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

5 × jeden =